Układ hamulcowy

Układ hamulcowy jest jednym z kluczowych elementów pojazdu, mającym ogromny wpływ na bezpieczeństwo użytkowników.  Wykorzystywany jest do zmniejszania prędkości jazdy, zatrzymywania pojazdu oraz do zabezpieczania go na postoju przed stoczeniem. Jest więc jednym z bardziej eksploatowanych elementów pojazdu, co przekłada się na zużycie elementów składowych. Należy więc zadbać o okresową kontrolę i ewentualnie wymianę części, wchodzących w jego skład.

Wymiana klocków hamulcowych.

Klocki hamulcowe ulegają naturalnej degradacji, wskutek ścierania się okładziny. Ich zużycie wpływa znacząco na wydłużenie drogi hamowania. Jak często powinniśmy je wymieniać? To zależy głównie od stylu jazdy kierowcy oraz jakości użytej części.

Wymiana tarcz hamulcowych.

Tarcze hamulcowe to następny, niezwykle istotny element układu hamulcowego. Tarcze są umieszczone między piastą a felgą i obracają się wraz z kołami. Podczas hamowania klocki hamulcowe zaciskają się na tarczach, powodując tarcie, co powoduje zużywanie okładziny.

Innym powodem do wymiany tarcz może być ich przegrzanie, co powoduje osłabienie parametrów ciernych tarczy lub jej odkształcenie, co kwalifikuje ten element do wymiany.

Wymiana płynu hamulcowego

W układzie hamulcowym hydraulicznym, pompa hamulcowa wytwarza ciśnienie w przewodach, by przesunąć tłoczki dociskające klocki do tarcz. Do wytworzenia ciśnienia w układzie niezbędny jest płyn hamulcowy, który nie tylko zużywa się, lecz także starzeje. Dlatego też ważna jest jego regularna kontrola i wymiana co ok. 2 lata lub co 40.000 km. Jedną z właściwości fizycznych płynu jest jego higroskopijność, która wpływa niekorzystnie na skuteczność hamowania. Wykonujemy pomiary zawartości wody w płynie i jeśli przekroczy dopuszczalną normę, kwalifikujemy go do wymiany.

Wymiana lub diagnostyka czujników ABS

Uszkodzone lub zanieczyszczone czujniki ABS, umieszczone w kołach pojazdu, mogą powodować blokowanie kół podczas hamowania. Jest to objaw podobny do sytuacji wpadania auta w poślizg.

Naprawa linki hamulca ręcznego

Najczęstszą przyczyną niepoprawnego działania hamulca ręcznego jest zerwanie linki hamulca, bądź uszkodzenie pancerza linki.

W celu wykonania diagnostyki układu hamulcowego zapraszamy do serwisu Motocars w Warszawie.